Zanim wybierzesz szkołę

Tutaj znajdziesz kilka bardzo ważnych i przydatnych informacji, czym należy się kierować wybierając Ośrodek Szkolenia Kierowców.

Niestety, ale bardzo często się zdarza że szkoły chcą nas po prostu oszukać na godzinach.

Wygląda to w ten sposób że mamy limit kilometrów na godzinę, w związku z czym kiedy np. jedziemy na Tarnobrzeg (miasto egzaminacyjne) i mamy do pokonania ponad 30km to ośrodek może nam to policzyć jako godzinę jazdy, a nie kiedy nawet półtora ! Gdy w rzeczywistości jedziemy za kierownicą nie wiele ponad 30 minut !

Drugą metodą próby wyłudzenia godzin i oszczędności na kursancie, jest nakazywanie jazdy z mniejszą prędkością niż dozwolona np. : poza terenem zabudowanym na drodze jedno jezdniowej dozwolona prędkość maksymalna wynosi 90 km/h a my musimy jechać z prędkością 60-70 km/h jest to specjalne zwalnianie, żeby auto mniej spaliło, a czas który moglibyśmy poświęcić na naukę bardzo ważnych elementów egzaminu ucieka bezzwrotnie !

 

Kolejnym częstym procederem jest „podkradanie” godzin kursantom. Pamiętajmy, nasz czas jazdy powinien być liczony tylko i wyłącznie wtedy kiedy to my siedzimy za kierownicą ! Wspólne sprawdzanie obsługi technicznej pojazdu ? Takie sprawy nie powinny mieć miejsca !
Jeden instruktor = jeden kursant.

Jazda praktyczna, a jazda praktyczna to również ogromna różnica. Niestety ale nie każdy instruktor uczciwie przykłada się do swoich obowiązków. I niekiedy wyjeżdżona godzina z jednym instruktorem, nie może się równać godzinie z innym. W naszej szkole zastosowaliśmy system rejestracji przeprowadzonych jazd ! (nagrania audio-video) Każdy osoba szkolona może mieć wgląd do przeprowadzonych zajęć praktycznych, a instruktor nie może się nie przyłożyć, ponieważ jest regularnie sprawdzany czy sumiennie wykonuje swoje obowiązki !

Na życzenie osoby szkolonej kamera może zostać wyłączona.

Sprawdźmy czy szkoła się dostosowuje do naszych potrzeb czasowych, czy to my musimy się dostosować do odgórnie ustalonych terminów. Zdarza się też niestety że szkoły dopiero za dopłatą ustalają godziny indywidualnie.

Wiele szkół prowadzi nie czystą „politykę” cenową.

Po zapisaniu się na kurs, dowiadujemy się że musimy dopłacić za egzamin wewnętrzny teoretyczny, egzamin wewnętrzny praktyczny czy też pomoce dydaktyczne ! Nie dajmy się nabić w butelkę, sprawdźmy te wszystkie koszty przed wyborem ośrodka.

Zapytajmy się jakie są możliwości czasowe instruktorów, żeby nie okazało się że jazdy będą się odbywać raz na dwa tygodnie, a cały kurs będzie trwał ponad pół roku !

Sprawdź w jaką salę jest wyposażony ośrodek i odpowiedz sobie czy chcesz spędzić tam minimum 30 godzin.

Zapytaj czy jest możliwość skorzystania z placu manewrowego własnym autem.

Po sprawdzeniu tych wszystkich elementów, jazda w wybranej szkole będzie na pewno przyjemnością i będziemy mieć świadomość że dobrze wybraliśmy szkołę.